رولم بشی

رولم بشی

رولم بشی

رولم بشی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

قرص آ اس آ همان آسپرین است

جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶ ق.ظ

قرص آ اس آ

قرص آ اس آ ,قرص آ اس آ برای چیست,قرص آ اس آ در بارداری,قرص آ اس آ برای جلوگیری از سقط,قرص آ اس آ همان آسپرین است,قرص آ اس آ ۸۰,قرص آ اس آ ویکی پدیا,قرص آ اس آ ٨٠,قرص آ اس آ 80 برای چیست,قرص آ اس آ ۸۰ برای چیست

قرص آ اس آ

توضیحاتی در مورد قرص آ اس آ

کاربرد های زیادی می توان برای این قرص ارائه داد مانند قرص آ اس آ ضد تب می باشد . درد و التهاب را تسکین میبخشد و ضد آنهاست . همچنین قرص آ اس آ از تجمع پلاکت ها و انعقاد خون ممانعت می کند . مستقیما” فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را مهار کرده و به این ترتیب باعث نقصان ساخت پیش مرحله‌های پروستاگلاندین‌ها و ترومبوکسان از اسید آراشیدونیک می‌گردد. ضمنا” آ.اس.آ می‌تواند از به هم چسبیدن پلاکت‌ها جلوگیری کند. اثر ضد التهابی و مهار تجمع پلاکتها از طریق مهار پروستا گلاندینها از ویژگیهای آن است .یک واکنش مضر پس از مصرف آسپرین یا داروی های از نوع آسپرین شامل علایم تنفسی یا حساسیت پوست (مانند بثورات خارش دار یا کهیر) است که حساسیت به آسپرین نامیده می شود. فرد ممکن است از طریق مصرف یک دوز درجه بندی شده آسپرین، دچار چنین مشکلاتی شده باشد. بنابراین بهترین راه حل مراجعه به متخصص قلب و عروق و اعلام دوز آسپرین مصرفی ست. پزشک از طریق بررسی علایم، نسبت به درمان شما اقدام می نماید. درمان حساسیت زدایی قرص آ اس آ می تواند دوره آسم و سینوزیت مزمن شما را بهبود بخشد.

 

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

 

 

  • تورج حق وردی

قرص آرامبخش

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۴ ب.ظ

قرص آرامبخش

قرص آرامبخش ,قرص آرامبخش بدون نسخه,قرص آرامبخش بدون عوارض,قرص آرامبخش بدون خواب,قرص آرامبخش کلردیازپوکساید,قرص آرامبخش برای هواپیما,قرص آرامبخش به انگلیسی,قرص آرامبخش بی ضرر,قرص آرامبخش فلوکستین,قرص آرامبخش قوی بدون نسخه

قرص آرامبخش

توضیحاتی در مورد قرص آرامبخش

برای رفع اضطراب می‌توان از داروهای آرامبخش استفاده کرد. قرص تریازولام، قرص بوسپیرون و قرص زولپیدم برخی از انواع قرص آرامبخش هستند که احتمالا نام انها را شنیده اید. از عسل نیز می‌توان به عنوان یک خوراکی آرامبخش طبیعی استفاده کرد.عوارض : • خواب آلودگی و خستگی صبح روز بعد از مصرف.در صورت بروز این علایم از رانندگی و کار کردن با ماشین آلات خودداری کنید. • عدم هماهنگی عضلات، ضعف، سرگیجه، گیجی، آلرژی، تاری دید، توهم، بی حالی، تعریق، خشکی دهان، بثورات جلدی و سر درد. • اشکال در گفتار، حافظه و قضاوت. • حالت تهوع، استفراغ و سوزش سردل. • ایجاد فراموشی پیش گستر(خاطرات اخیر به یاد نمی مانند). • خشونت طلبی و پرخاشگری،بی خوابی، تحریک پذیری، افسردگی و اختلال در حفظ تعادل.آرام بخش ها منحصرا به شکل قرص یا کپسول تولید می شوند. این داروها از طریق تاثیر بر سیستم مرکزی اعصاب، فعالیت های بدن را کند کرده و به مصرف کننده احساس آرامش و یا خواب آلودگی می دهند. آن ها سرعت فرایندهای عادی مغز را کاهش داده و تاثیراتی همچون سطحی شدن تنفس، صحبت کردن بریده بریده، کندی، خستگی، سردرگمی، و گشاد شدن مردمک چشم از خود به جای می گذارند. همه داروهای خواب آور، شل کننده، ضد اسپاسم، مسکن، و یا داروهای مخصوص افراد روانپریش در زمره دارو های آرام بخش قرار می گیرد.

قرص آرامبخش چیست

قرصهای آرام بخش (TRANQUILIZERS / SEDATIVES) داروهایی میباشند که با سرکوب سیستم اعصاب مرکزی (CNS) باعث ایجاد آرامش، تمدد اعصاب، کاهش اضطراب و استرس، خواب آلودگی، سرخوشی، کندی تنفس، کاهش حس تعادل، شل شدن عضلات، قضاوت مختل و واکنشهای کند و مردد می شوند. مصرف دوز بالای این دسته از داروها میتواند به از دست رفتن هوشیاری و حتی مرگ بیانجامد.قرص بوسپیراکس 5 (Buspirax 5mg) جهت درمان اضطراب توسط پزشک به عنوان قرص آرامبخش تجویز می‌گردد. سرگیجه، خواب آلودگی و عصبانیت از عوارض مصرف این دارو می‌باشد. قرص بوسپیراکس اثر شل‌کننده عضلانی یا ضد تشنج ندارد و به نظر نمی‌رسد سبب وابستگی جسمی یا تسکین‌بخشی قابل توجه شود. عوارض قرص بوسپیراکس 5 شامل سرگیجه، خواب‌آلودگی، عصبانیت، بی‌خوابی، سردرد، منگی، کرختی، تاری دید، خشکی دهان، ‌تهوع، اسهال و دیسترس شکمی می‌باشد.

قرص آرامبخش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که شب با کوله‌باری از استرس روزانه به رختخواب بروید و از فکر و خیال زیاد خواب به چشمانتان نیاید. حال وضعیت زمانی بدتر می‌شود که یک اضطراب تمام نشدنی هم به جانتان افتاده باشد. در این وضعیت مصرف یک قرص آرامبخش می‌تواند تا حد زیادی به رفع استرس و آرام ساختن شما کمک کند. اما باید در نظر داشته باشید که مصرف این نوع داروها به مدت طولانی اصلا توصیه نمی‌شود چراکه عوارض خاصی ممکن است برایتان به همراه داشته باشد.تمازپام (Temazepam) دارویی با اثرات ضد اضطرابی، آرام‌بخشی، ضد تشنجی و شل‌کننده عضلانی است. سردرد، سرگیجه و خواب‌آلودگی از عوارض مصرف تمازپام است. این دارو در موارد بی‌خوابی نیز استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف طولانی مدت این دارو باعث سازگاری بدن با آن شده و اثرات آن را کاهش می‌دهد. همین امر موجب وابستگی بیشتر بیمار به آن مصرف دوزهای بالاتر آن می‌شود. در نهایت می‌توان گفت در صورت عدم کنترل درست بر میزان مصرف، این دارو اعتیادآور خواهد بود. عوارض قرص تمازپام شامل خواب‌های آشفته، ذهن بی‌ثبات، سردرد، خواب‌آلودگی روزانه و سرگیجه می‌باشد.قرص لورازپام (Lorazepam) برای درمان بی‌خوابی و اضطراب به عنوان قرص آرامبخش بکار می‌رود. بی‌قراری، فراموشی، خواب آلودگی و افسردگی از عوارض لورازپام می‌باشد. لورازپام همچنین شل‌کننده عضلانی و آرامبخش است. توجه داشته باشید که مصرف طولانی مدت دارو ممکن است موجب بروز وابستگی فیزیکی و روانی به آن شود. عوارض قرص لورازپام شامل بی‌قراری، فراموشی، عدم آگاهی به زمان و مکان، افسردگی، خواب‌آلودگی، افوریا، آتاکسی، سرگیجه، ‏اختلال تکلم، لرزش، هیجان متناقض، ضعف، سردرد و بی‌خوابی می‌باشد.

دارو و قرص آرامبخش گیاهی

همانطور که می دانید  مصرف داروهای شیمیایی برای رفع دلشوره و اضطراب می‌تواند به طور موقت شما را آرام کرده و یک خواب دلنشین برایتان به همراه داشته باشد اما باید این را هم در نظر داشته باشید که هرکدام از این داروها عوارض خاص خود را دارند و بنابراین بهتر است مصرف آن حتما با تجویز پزشک بوده و همچنین در مصرف آن‌ها به هیچ وجه زیاده‌روی نشود. گاهی مواد طبیعی دردسترس ما جود دارند که می‌توانند تا حدودی آرامبخش باشند. عسل یکی از معروف‌ترین مواد طبیعی آرام‌بخش است که مصرف آن در این زمینه توصیه می‌شود

قرص آرامبخش تریازولام

قرص تریازولام به لاتین Triazolam از داروهای آرام‌بخش است که دارای اثرات ضد اضطرابی و آرام‌بخش بوده و به منظور درمان بی‌خوابی هم استفاده می‌شود. خواب‌آلودگی و سرگیجه برخی از عوارض قرص تریازولام می‌باشد. تریازولام به سرعت و تقریباً بطور کامل از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف این دارو در دوران بارداری ممنوع است چراکه ممکن است باعث مرگ یا نقص عضو جنین گردد. عوارض قرص تریازولام شامل خواب‌آلودگی، سرگیجه، مشکلات هماهنگی، تاکی کاردی، خستگی، اختلالات حافظه، گرفتگی عضله، درد، افسردگی، اختلالات بینایی، یبوست، تغییرات طعم، اسهال، خشکی دهان، آلرژی، کابوس، بی‌خوابی، وزوز گوش، تنفس، ضعف و احتقان می‌باشد.

اثرات قرص آرامبخش

• ضد اضطراب (ANXIOLYTIC) • خواب آور (HYPNOTIC) • ضد اسپاسم (گرفتگی)(ANTISPASMODIC) • ضد تشنج (ANTICONVULSANT) • فراموشی آور (AMNESIC) • کاهش استرس و اضطراب. • درمان بی خوابی. • تسکین و کاهش گرفتگی و تنش عضلات. • کاهش علایم محرومیت از الکل و مواد مخدر. • درمان حملات وحشت زدگی. • تسهیل تستهای تشخیص پزشکی نظیرآندوسکوپی. • افزایش اثر بی حس کننده های موضعی و بیهوشی عمومی. • درمان پسیکوز (روان پریشی) • فراموشی پیش گستر قبل از اعمال جراحی. موارد منع مصرف داروهای آرام بخش • همراه با الکل و سایر مواد مخدر و روانگردان. • ناهماهنگی حرکتی و ضعف عضلانی. • کاهش اکشیژن خون. • آب سیاه (گلوکوم) • وقفه تنفسی حین خواب (آپنه) • حساسیت به آرام بخش ها. • نارسایی شدید کلیوی (دیالیز) • افسردگی شدید (تمایلات خودکشی) • بیماریهای مزمن تنفسی. • نارسایی شدید کبدی نظیر سیروز کبدی. • حاملگی و شیردهی.(تحت نظر پزشک) • افراد بالای ۶۵ سال(تحت نظر پزشک)

قرص آرامبخش دیازپام و عوارض آن

قرص دیازپام (Diazepam) دارویی مسکن و خواب‌آور برای تسکین اضطراب و استرس، اختلالات خواب و اختلالات هراس می‌باشد. خواب آلودگی از عوارض قرص دیازپام است. افرادی که به طور دائمی از این داروها استفاده می‌کنند به تدریج به آن وابسته شده و برای دستیابی به همان میزان آرامش قبلی، مجبور به مصرف میزان بیشتری از آن هستند. بر همین اساس میزان دوز مصرفی این دارو باید حتما توسط پزشک و تحت نظر ایشان تعیین گردد. عوارض قرص دیازپام شامل افت قوای ذهنی، خواب‌آلودگی، تکلم نامفهوم، ضربان قلب کند، تنگی‌ نفس، عدم تعادل، بثورات جلدی، گلودرد، تب و لرز، کبودی یا خونریزی غیرعادی، زخم‌های دهانی، زردی پوست یا چشمان، از دست رفتن حافظه، بی‌خوابی، اضطراب یا تحریک‌پذیری می‌باشد.

مصرف قرص آرامبخش

آرام‌بخش‌ها (به انگلیسی: Tranquillizers) یا خواب‌آورها (Sedative) داروهایی هستند که آثار آرام‌بخش و رخوت‌آور دارند و معمولاً برای افرادی که مضطرب و نگران بوده و دچار افسردگی باشند تجویز می‌شود. استفادهٔ این داروها در زمان کوتاه می‌تواند مفید باشد اما مصرف طولانی‌مدت آنها ممکن است سبب ایجاد اعتیاد‌های دارویی شود. قرص‌ها و شربت‌های خواب‌آور مانند دیازپام از این قبیل داروها به‌شمار می‌روند. آرام بخش ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: آرام بخش های قوی، و آرام بخش های ضعیف. آرام بخش های قوی در حقیقت در زمره داروهای ضد روانپریشی قرار می گیرند چراکه اغلب برای درمان اختلالات روانی مانند شیزوفرنی استفاده می شوند. داروهای آرامبخش تحت نام های تجاری ملاریل، هالدول، ناوانه، تورازین، پرولیکسین تولید می شوند. داروهای آرامبخش ضعیف در دسته بنزودیازپین ها قرار می گیرند و تحت عنواینی چون زاناکس، والیوم، لیبریوم، آتیوان، کلونوپین تولید می شوند. از این دارو ها برای درمان اختلالات روانی و عصبی، خماری اعتیاد، بی خوابی، اسپاسم های عضلانی، و تشنج استفاده می شود. در دز هایی که برای مصارف درمانی استفاده می شوند، آرامبخش ها تاثیراتی چون تسکین دادن اضطراب و عصبانیت و یا کنترل احساسات از خود به جا می گذارند. بسیاری از داروهای آرام بخش برای کمک به خواب بهتر و راحت تر مورد استفاده قرار می گیرند. با افزایش دوز مصرف، میزان کند شدن مکانیزم بدن نیز افزایش پیدا کرده و بدن دچار حالت لختی، خواب آلودگی، آشفتگی ذهنی، و ناتوانی جسمی می شود. بسیاری از افراد پس از مصرف قرص های آرام بخش دچار حالات بی حالی، خواب آلودگی و سرگیجه می شوند. سایر عوارض جانبی این دارو ها عبارت است از: کاهش انگیزه، تحریک پذیری، حالت تهوع، سردرد، بثورات پوستی، اختلال در عملکرد جنسی، بی نظمی قاعدگی، لرزش، از دست دادن یا افزایش اشتها، بی حالی و خواب آلودگی بیش از حد، و رویاهای زنده (توهم). استفاده دائمی و طولانی مدت قرص های آرام بخش باعث به وجود آمدن وابستگی جسمی و روحی شده و می تواند اعتیادآور باشد. نحوه اعتیاد به آرام بخش ها مشابه اعتیاد به باربیتورات ها می باشد.

قرص آرامبخش بوسپیرون

قرص بوسپیرون (Buspiron) از داروهای ضداضطراب است که برای درمان علائم اضطراب، مثل ترس، تنش، تحریک‌پذیری و کج‌خلقی، سرگیجه، ضربان قلب نامنظم و سایر علائم جسمانی، و به عنوان قرص آرامبخش استفاده می‌شود. سرگیجه و تهوع از عوارض این دارو است. این دارو بدون ایجاد تسکین یا سرخوشی قابل توجه اضطراب را کم کرده و هیچگونه اثرات خواب‌آور، ضد تشنج یا شل‌کننده عضلانی ندارد. استفاده از این دارو برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.

عوارض قرص آرامبخش بوسپیرون

عوارض قرص بوسپیرون شامل خواب‌آلودگی، سرگیجه، تهوع، سردرد، عصبانیت، احساس سبکی در سر، هیجان، تپش قلب، تشنج، وزوز گوش، درد گلو، خستگی و خشکی دهان می‌باشد.

قرص آرامبخش زولپیدم و عوارض آن

قرص زولپیدم (Zolpidem) یک داروی آرام‌بخش بوده که در درمان بی‌خوابی مصرف می‌شود. تهوع، گیجی و خواب‌آلودگی از عوارض قرص زولپیدم می‌باشد. جالب است بدانید که در ارتش آمریکا این دارو برای خواب راحت شب قبل از عملیات حساس مصرف می‌شده‌ است. درواقع این دارو بر روی مغز اثر آرام‌بخشی دارد. این دارو می تواند افکار خودکشی را مخصوصا در میان نوجوانان تقویت کند. بنابراین مصرف این دارو به طور خودسرانه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. از این دارو می‌توان برای آرام کردن افراد در مدت کوتاهی قبل از قرار گرفتن تحت عمل جراحی استفاده کرد. عوارض قرص زولپیدم شامل تهوع، استفراغ، خواب‌آلودگی، گیجی، سردرد، راه رفتن در خواب (نادر)، مشکلات چشمی مثل دوبینی می‌باشد.

انواع قرص آرامبخش

۱- بنزودیازپین ها (BENZODIAZEPINES): آرام بخش، خواب آور، ضد اضطراب، ضد تشنج، فراموشی آور و شل کننده عضلات میباشند. • Diazepam دیازپام • Oxazepam اکسازپام • Lorazepam لورازپام • Chlordiazepoxide کلردیازپوکساید • Alprazolam آلپرازولام • Bromazepam برومازپام • Clobazam کلوبازام • Clonazepam کلونازپام • Clorazepate کلرازپام • Estazolam استازولام • Flunitrazepam فلونیترازپام • Flurazepam فلورازپام • Halazepam هالازپام • Ketazolam کتازولام • Loprazolam لوپرازولام • Lormetazepam لورمتازپام • Medazepam مدازپام • Midazolam میدازولام • Nitrazepam نیترازپام • Nordazepam نوردازپام • Prazepam پرازپام • Quazepam کوآزپام • Temazepam تمازپام • Tetrazepam تترازپام • Triazolam تریازولام ۲-باربیتورات ها(BARBITURATES): آرام بخش، خواب آور، ضد تشنج و بی هوش کننده میباشند. باربیتوراتها قوی تر از بنزودیازپین ها میباشند و امروزه عمدتا به عنوان داروی ضد تشنج و القاء کننده بی هوشی مصرف میگردند. • Sodium Amytal) Amobarbital) آموباربیتال • Aprobarbital آپروباربیتال • Butabarbital بوتاباربیتال • Butalbital بوتالبیتال • Hexobarbital هگزوباربیتال • Methylphenobarbital متیل فنو باربیتال • Pentobarbital پنتوباربیتال • Phenobarbital فنوباربیتال • Secobarbital سکوباربیتال • Sodium thiopental سدیم تیوپنتال • Talbutal تالبوتال • Thiobarbital تیوباربیتال ۳-داروهای ضد افسردگی(ANTIDEPRESSANT): ضد افسردگی و ضد اضطراب بوده و برخی از آنها (سه حلقه ای ها) برای تسکین دردهای مزمن تجویز میگردند. • Fluoxetine فلوکستین • Sertraline سرترالین • Venlafaxine ونلافاکسن • Citalopram سیتالوپرام • Paroxetine پاروکستین • Escitalopram اسیتالوپرام • Fluvoxamine فلووکسامین • Duloxetine دولوکستین • Bupropion بوپروپیون • Amitriptyline آمیتریپتیلین • Dothiepin دوتیپین ۴-آنتی هیستامین ها(ANTIHISTAMINES): کاهنده واکنشهای حساسیتی و آرام بخش میباشند. برخی آنتی هیستامین های خواب آور و آرام بخش عبارتند از: • diphenhydramine دیفن هیدرامین • dimenhydrinate دیمن هیدرینات • doxylamine دوکسیلامین ۵- ضد روان پریشی ها(ANTIPSYCHOTICS): در درمان اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی، اختلالات هذیانی، جنون ها و دیگر اختلالات روان پریشی تجویز میگردند. (از ذکر آنها خودداری میکنیم) ۶- سایر قرصهای آرام بخش و خواب آور: • zolpidem زولپیدم • alpidem آلپیدم • Zaleplon زالپلون • eszopiclone اسزوپیکلون • ramelteon راملتیون • methaqualone متاکوآلون • ethchlorvynol اتکلروینول • chloral hydrate کلرال هیدارت • meprobamate مپروبامات • glutethimide گلوتی تیمید • methyprylon متیپریلون • gamma-hydroxybutyrate گاما هیدروکسی بوتیرات • ethyl alcohol اتیل الکل • diethyl ether دی اتیل اتر • methyl trichloride متیل تری کلراید • Zopiclone زوپیکلون

اعتیاد به قرص آرامبخش

دلیل میزان دفعات تجویز آرام بخش‌ها، اعتیاد به این داروها برای و یا پیرفت وابستگی به آن‌ها امری غیر معمول نیست. یکی از خطرناک‌ترین شیوه‌های استفاده از ارام بخش‌ها مصرف ترکیبی این داروها با سایر داروهای اعتیاد آور، مانند هروئین است. استفاده ترکیبی از داروهای مخدر و ارامبخش‌ها می‌تواند به طور چشمگیری خطر مرگ را افزایش دهد. آرامبخش‌ها می‌توانند از لحاظ جسمی و روان شناختی اعتیاد آور باشند و استفاده بیش از حد از این داروها نباید به آسانی انجام شود. اگر شما یا یکی از عزیزانتان در چرخه معیوب اعتیاد به آرام بخش‌ها به دام افتاده است، بسیار توصیه می‌شود که به دنبال یک کمک حرفه‌ای باشید.

بیشتر بخوانید : قرص آلفن ایکس ♥ قرص آ اس آ ♥ قرص آسیکلوویر ♥ قرص اکوفن قرص امپرازول

  • تورج حق وردی

گروه خونی a

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹ ب.ظ

گروه خونی a

گروه خونی A+ ,گروه خونی A+ برای ازدواج,گروه خونی A+ در بدنسازی,گروه خونی Ab,گروه خونی A منفی,گروه خونی A مثبت,گروه خونی Ab+ برای ازدواج

گروه خونی A+ , گروه خونی A+ برای ازدواج , گروه خونی A+ در بدنسازی , گروه خونی Ab

توضیحاتی در مورد گروه خونی a

ثابت شده است که بخشی از شخصیت شما در رگهایتان جاریست آیا گروهای خونی می توانند باعث ایجاد یک خصوصیت یا عادت شخصی شوند؟شاید بله…شاید هم نه…برای نزدیک شدن به پاسخ این مقاله را بخوانید.اما فراموش نکنید که اتکا به یک مقوله یا دلیل برای قضاوت در مورد اشخاص تنها نوعی ساده لوحی است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد گروه خونی a صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

خصوصیات گروه خونی a چیست

نکته جالب در مورد این افراد این است که کسانی که گروه خونی A دارند، در طول حیاتشان تا حد زیادی تغییر اخلاق و روحیه میدهند. گاهی تیزهوش ، مبتکر و پرکارند و گاهی تحت تاثیر افکار و نقشه‌های دیگران قرار می گیرند. زمانی سرشار از شوق،شور و حرارت به نظر می‌رسند و زمانی دیگر ، سرد ، افسرده و منزوی هستند. چنان که گویی اصلا با وقایع اطراف خویش هیچگونه ارتباطی ندارند. حتی گاهی نسبت به آن چه در خانه‌شان می گذرد نیز بی اعتنایی نشان می دهند. به همین جهت ، شناختن شخصیت پیچیده و غریب آنها چندان ساده نیست. صاحبان این گروه خونی ، معمولا افرادی کم رو و تاثیر پذیرند. در مقابل افراد ناشناس هرگز جانب احتیاط و ملاحضه کاری را از دست نمی‌دهند. خیلی دیر با اشخاص دوست می‌شوند و زیاد به کسی اعتماد نمی کنند.تعیین گروه خونی نیز به وجود آنتی‌ژن‌های خاصی در سلول‌های قرمز خون (RBCs) بستگی دارد. آنتی‌ژن‌ها همان پروتئین‌هایی هستند که واکنش سیستم ایمنی را به تولید آنتی‌بادی‌ها برانگیخته می‌کنند. به‌طور کلی، ۴ نوع گروه خونی شناسایی شده است: – گروه خونی A که حاوی آنتی‌ژن‌های نوع A است. – گروه خونی B که حاوی آنتی‌ژن‌های نوع B است. – گروه خونی AB که حاوی آنتی‌ژن‌های نوع A و B است. – گروه خونی O که حاوی هیچ کدام از آنتی‌ژن‌های نوع A و B نیست.

 

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

 

  • تورج حق وردی

درمان اسهال خونی نوزاد

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۸ ب.ظ

علت و روش های درمان اسهال خونی نوزاد با طب سنتی

علت و روش های درمان اسهال خونی نوزاد با طب سنتی در سایت جسارت

درمان اسهال خونی نوزاد ، درمان اسهال خونی نوزادان ، درمان اسهال خونی نوزاد در طب سنتی ، درمان خانگی اسهال خونی نوزاد ،درمان اسهال خونی کودکان،درمان اسهال خونی کودکان با طب سنتی،درمان اسهال خونی در نوزادان

درمان اسهال خونی نوزاد ، درمان اسهال خونی نوزادان ، درمان اسهال خونی نوزاد در طب سنتی ، درمان خانگی اسهال خونی نوزاد 

بیماری اسهال خونی نوزاد

اسهال یک بیماری بسیار شایع در میان کودکان است. اسهال بچه‌ها به صورت تغییراتی در حرکات روده، مدفوع شل و آبکی است که با الگوی طبیعی و ظاهری مدفوع در کودکان تفاوت دارد. گاهی اوقات اسهال حاوی خون یا مخاط است. شناسایی اسهال خفیف ممکن است کمی مشکل باشد، زیرا در کودکان سالم هم تعداد دفعات اجابت مزاج و قوام مدفوع با توجه به سن و رژیم غذایی متفاوت است. برای مثال، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند و هنوز دریافت مواد غذایی جامد را آغاز نکرده‌اند، دارای مدفوع شل‌تری هستند که طبیعی در نظر گرفته می‌شود. افزایش ناگهانی تعداد دفعات دفع مدفوع و تغییر قوام آن ممکن است نشانه اسهال در نوزادان باشد. با این حال، داشتن مدفوع آبکی در مدت بیش از ۲۴ ساعت هرگز طبیعی نیست.یک علت شایع اسهال کودکان گاستروانتریت ویروسی یا همان آنفولانزای معده است که با تهوع و استفراغ بروز می‌کند. بسیاری از ویروس‌های مختلف عامل آن می‌توانند به راحتی در محیط خانه، مدرسه و مهدکودک همه‌گیر شوند. اگرچه علایم بیماری فقط چند روز طول می‌کشد، اما بچه‌های مبتلا (به خصوص نوزادان) که قادر به مصرف مایعات کافی نیستند، می‌توانند در معرض کم آبی بدن قرار گیرند.در این مطلب از سایت جسارت به درمان اسهال خونی نوزاد می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علت و نشانه های اسهال خونی نوزاد

عفونت روتاویروس یکی از علل مکرر گاستروانتریت ویروسی در بچه ها است. روتا معمولاً باعث اسهال انفجاری آبکی می‌شود و در طول زمستان و اوایل بهار به خصوص در مراکز مراقبت از کودکان و بیمارستان‌های اطفال شایع است. با این حال، توصیه‌ی به تزریق واکسن آن در نوزادان از حدود ۷۵ درصد موارد عفونت روتاویروس جلوگیری می‌کند.کودکان مبتلا به اسهال ممکن است اشتهای خود را از دست بدهند یا دچار کاهش وزن ناگهانی، تب و استفراغ هم‌زمان شوند. اگر اسهال شدید باشد و برای مدت زمان طولانی طول بکشد، احتمال کم آبی بدن افزایش می‌یابد. نوزادان و کودکان خردسال می‌توانند با سرعت بیشتری و گاهی اوقات حتی در مدت زمان کمتر از یک روز دچار کم آبی شوند. کم آبی شدید می‌تواند منجر به تشنج، آسیب مغزی و مرگ شود. نشانه های کم آبی عبارتند از : خشکی دهان ، گودی و فرو رفتگی دور چشم ، بدخلقی ، خشکی پوست ، خستگی ، کاهش ادرار . علائم زیر نیز کم آبی شدید را نشان می‌دهد : عدم دفع ادرار برای مدت بیش از هشت ساعت در نوزادان و بیش از دوازده ساعت در خردسالان ، بی‌توجهی کودک ، فرو رفتن ملاج ، تب شدید ، بی‌حالی و ضعف . در سراسر جهان و عمدتاً در کشورهای در حال توسعه و جهان سوم اسهال باعث ۲ تا ۳ میلیون مورد مرگ می‌شود. در ایالات متحده، اسهال علت حدود ۹ درصد از موارد بستری کودکان زیر ۵ سال در بیمارستان‌ها است

دلایل اسهال خونی نوزاد

اسهال خفیف: ۵ مدفوع مایع آبکی در روز . اسهال متوسط: ۶ تا ۹ مدفوع آبکی و مایع در روز . اسهال شدید: ۱۰ مدفوع مایع و آبکی یا بیشتر در روز

دلایل شایع اسهال در نوزادان عبارتند از: عفونت‌های ویروسی: هر مقدار ویروس (مانند روتاویروس و آنفولانزا) می‌تواند موجب ابتلا به اسهال و همچنین استفراغ، درد شکم، تب و لرز و درد نوزاد شود.عفونت‌های باکتریایی: باکتری‌ها مانند سالمونلا، شیگلا، استافیلوکوس، کامپیلوباکتر یا ای. کولی می‌توانند موجب اسهال گرفتن نوزاد شوند. اگر نوزاد شما به عفونت‌های باکتریایی مبتلا شده است، ممکن است دچار اسهال شدید همراه با انقباضات ماهیچه‌ای، مدفوع خونی و تب شود.عفونت‌های گوش: در برخی موارد عفونت گوش (عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی) می‌تواند باعث ابتلا به اسهال شود. در این موارد، نوزاد بسیار گریان و ناراحت بوده و به روی گوش خود دست می‌کشد. همچنین ممکن است نوزاد استفراغ کرده و بی‌اشتها شود و همچنین ممکن است او به تازگی دچار سرماخوردگی شده باشد.انگل: عفونت‌های انگلی هم ممکن است عامل ابتلا به اسهال باشند.آنتی‌بیوتیک‌ها: اگر نوزاد شما در حال مصرف آنتی‌بیوتیک به اسهال مبتلا شود، این اسهال او مرتبط با دارویی است که مصرف می‌کند.عدم تحمل غذایی یا حساسیت‌های غذایی: ممکن است نوزاد غذایی بخورد که هضم آن در روده برای او مشکل باشد. این غذاها برای هر فرد متفاوت است.عدم تحمل لاکتوز: این متداول‌ترین نمونه عدم تحمل غذایی استمواد افزودنی و رنگ‌های شیمیایی یا شکر: این مواد می‌توانند روده نوزادان را دچار مشکل کنند.آلرژی‌های غذایی: آلرژی‌های غذایی علائم مختلفی دارند و اسهال مخاطی که گاهی اوقات با خون نیز همراه است یکی از این علائم است. عدم تحمل غذایی ممکن است تأثیر خود را در نقاط مختلف بدن مانند روده‌ها، پوست و دستگاه تنفسی بگذارد.آلرژی به پروتئین شیر: این یک نمونه از علائم آلرژی‌های غذایی است. ممکن است نوزاد دچار اسهال شود یا صورت، بدن و ناحیه تحت پوشک او دچار بثورات پوستی شده و آب بینی او روان شده و دچار سرفه و خس‌خس سینه شود.

تشخیص اسهال خونی نوزاد

به کمک معاینات فیزیکی و بررسی سوابق پزشکی و مشاهده مدفوع نوزاد می‌توان بیماری او را تشخیص دهد. اگر خون یا چرک در مدفوع نوزاد دیده شد یا اسهال او به موقع بهبود نیافت، آزمایش مدفوع می‌تواند به شناسایی دلیل زمینه‌ای کمک می‌کند. این آزمایش‌ها شامل کشت مدفوع، مطالعات ویروسی و آزمایش انگل می‌شود.

درمان اسهال خونی نوزاد

معمولاً علائم اسهال در نوزادان پس از ۳ تا ۵ روز برطرف می‌شود و این بیماری به ندرت بیش از دو هفته طول می‌کشد. غالباً اسهال باعث کم‌آبی بدن می‌شود و نوزاد دچار خشکی دهان، خشکی غیرطبیعی شده و تحریک‌پذیر می‌شود. زمانی که نوزاد به اسهال مبتلا می‌شود، باید مایعات زیادی به وی بنوشانید. مصرف مقادیر کم مایعات به دفعات مکرر می‌تواند بسیار مفید باشد. از دادن آب‌میوه یا نوشیدنی‌های غیرطبیعی به نوزاد اجتناب کنید زیرا ممکن است بیماری او را تشدید کند.

درمان اسهال نوزاد

پزشکان توصیه می‌کنند که اگر نوزاد دچار کم‌آبی شد، آب بیشتر یا مایعات خوراکی بیشتر بین وعده‌های غذایی نوزاد به او بدهید. داروهای خوراکی جبران‌کننده کم‌آبی بدن باید هر ۴ تا ۶ ساعت یک مرتبه به نوزاد داده شوند. مصرف شیر مادر یا شیر خشک از شیشه باید به شکل عادی ادامه یابد. در موارد شدید ابتلا به اسهال، ممکن است نیاز باشد که نوزاد در بیمارستان بستری شده و آب بدن او به وسیله لوله‌ای که آب را به معده می‌رساند تأمین شود یا از طریق تزریق سرم این کم‌آبی بدن جبران شود.

درمان اسهال خونی نوزاد با دارو

در صورتی که نوزاد به اسهال شدید مبتلا شود، پزشک داروهایی برای درمان اسهال تجویز می‌کند. یکی از داروهای مؤثر برای درمان اسهال کودکان بزرگ‌تر از سه ماه راسکادوتریل است.در صورتی که اسهال نوزاد منشأ باکتریایی یا انگلی داشته باشد، آنتی‌بیوتیک‌ها به درمان اسهال نوزاد کمک می‌کنند.

درمان خانگی اسهال نوزاد

اگر نوزاد شما شروع به خوردن غذاهای جامد کرده است به او سیب خردشده، موز تیره، غذاهای نمکی، هویج، کدو، پوره سیب‌زمینی، برنج و بلغور جو دو سر بدهید. همچنین شما می‌توانید به نوزاد نان برشته، کلوچه، نان، چوب شور، برنج، نودل، موز، سیب، هویج، کدو، بلغور جو دو سر و ماست با میکروب‌های فعال بدهید.

درمان اسهال خونی نوزاد

مطالب مرتبط :

روش درمان خانگی و درمان فوری اسهال خونی برای کودکان و بزرگسالان

علت و درمان خانگی و گیاهی اسهال خونی در بارداری

  • تورج حق وردی

درمان سرفه شدید کودکان

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰ ب.ظ

آیا می دانید برای درمان سرفه شدید کودکان چکار باید کرد ؟

آیا می دانید برای درمان سرفه شدید کودکان چکار باید کرد ؟ در سایت جسارت

درمان سرفه شدید کودکان ، درمان سرفه شدید کودکان با طب سنتی ، درمان سرفه شدید کودکان در خواب ، درمان خانگی سرفه شدید کودکان ،درمان سرفه شدید کودکان در خانه،درمان سرفه شدید کودکان نی نی سایت،درمان سرفه شدید کودک

درمان سرفه شدید کودکان ، درمان سرفه شدید کودکان با طب سنتی ، درمان سرفه شدید کودکان در خواب ، درمان خانگی سرفه شدید کودکان 

دلیل سرفه شدید کودکان

سرفه یکی از بیماری های رایج در کودکان است بخصوص در زمستان. سرفه انواع مختلف دارد سرفه خشک، سرفه همراه با خس خس و سرفه پارسی. دلیل اصلی سرفه عفونت سیستم تنفسی، سرماخوردگی، سینوزیت، آسم و ریفلاکس معده است. سرفه همراه با علائمی مانند دشواری در قورت دادن، صدا دادن گلو هنگام تنفس، آبریزش بینی، درد قفسه سینه، خس خس کردن، تنگی نفس، تب و بی حالی می باشد. اگر نوزاد شما زیر چهار سال است مصرف قرص بدون تجویز پزشک باعث ایجاد عوارض جانبی می شود. اگر سرفه بیش از یک هفته به طول انجامید، کودک درد سینه داشت، سرفه همراه با خون بود یا سرفه همراه با تب بالا بود حتما به پزشک مراجعه کنید.ممکن یک کودک به دلیل عادتی که بعد از سرماخوردگی همراه با سرفه پیدا کرده است به سرفه کردن ادامه دهد.گیر کردن غذا و یا شیء خارجی در گلوی کودک نیز باعث سرفه او می‌شود.قرار گرفتن در معرض عوامل تحریک کننده مانند آلودگی هوا، دود سیگار و آتش می‌تواند موجب سرفه کودک شود.برای درمان سرفه روش های بسیاری وجود دارد اما هیچ درمان خانگی قطعی نمی‌توان برای آن پیدا کرد. در این مطلب از سایت جسارت به درمان سرفه شدید کودکان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

درمان سرفه شدید کودکان

بدن در زمان استراحت سریع‌تر بهبودی می‌یابد. اگر فرزند شما سرفه مداوم دارد، او را در خانه نگه دارید تا تمام روز را استراحت کند. استرس کار مدرسه، رفتن به مدرسه و هر گونه آلرژن در خارج از خانه می‌تواند سرفه را تشدید کند. همچنین، از آن‌جایی که سرفه میکروب را در محیط اطراف گسترش می‌دهد، نگه داشتن او در خانه برای جلوگیری از سرایت عفونت به بچه‌های دیگر کار بسیار درستی است.

درمان سرفه کودکان با بخور

برای مقابله با سرفه، سرماخوردگی و گرفتگی‌ها از بخار غافل نشوید. بخار به‌خوبی و به‌سرعت مخاط و خلط را از بین می‌برد. برای افزایش تأثیر بخار می‌توانید از روغن‌های مختلفی استفاده کنید که اثرات درمانی بخار را افزایش می‌دهند. این خواص (خواص ضدویروسی، ضدباکتری و ضدالتهابی) از طریق هوا قابل انتقال است. بنابراین زمانی که بخار را تنفس می‌کنید، از خواص آن بهره‌مند می‌شوید. استفاده از روغن درخت چای و روغن اکالیپتوس انتخاب هوشمندانه‌ای است. با این کار علاوه بر مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها، مجاری تنفسی‌تان هم تسکین می‌یابد.به این منظور به دو قطره روغن درخت چای، یک تا دو قطره روغن اکالیپتوس، یک کاسه آب و یک حوله‌ی نرم و تمیز نیاز دارید. مقدار کافی آب به جوش بیاورید و در کاسه‌ی عایق حرارت بریزید. ۳۰ تا ۶۰ ثانیه صبر کنید تا آب کمی خنک شود. سپس روغن را داخل آن بریزید و کمی آن را به‌هم بزنید تا بخار از آن خارج شود. صورت‌تان را در مسیر خروج بخار قرار بدهید و تا جایی که اذیت نمی‌شوید صورت‌تان را به ظرف نزدیک کنید. فراموش نکنید که بخار می‌تواند بسیار سوزان باشد. حوله را دور سرتان به‌گونه‌ای قرار بدهید که بخار را به دام بیندازید. سپس در همین حالت نفس عمیق بکشید. این کار را روزی دو تا سه بار به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه تکرار کنید.

درمان گیاهی سرفه شدید کودکان

در تحقیقاتی مشخص شده است که برگ آویشن شامل ترکیباتی است که می تواند سرفه را کاهش دهد. سرفه هایی از جنس برونشیت. می توانید دمنوش آویشن را تهیه کنید. 2 قاشق چای خوری از برگ خرد شده این گیاه را در 1 لیوان آب جوش بریزید. روی لیوان را به مدت 10 دقیقه بپوشانید. سپس ترکیب را بهم بزنید و میل کنید.

بستنی یخی برای درمان سرفه شدید کودکان

گلو درد اغلب منجر به سرفه‌ی خشک می‌شود. برای از بین بردن ناراحتی فرزندتان، از او (چهار سال یا بالاتر) بخواهید که یک آب‌نبات بدون قند، ‌بستنی یخی یا یخ خرد شده بدهید که آرام آرام مک بزند. این کار باعث می‌شود تا گلو درد و ناراحتی او از بین ببرد و از سرفه جلوگیری شود.

نگه داشتن سر کودک در یک موقعیت صاف

هنگامی که کودک سرما خورده‌است و سرفه می‌کند، ممکن است نفس کشیدن برایش دشوار باشد. موقعیت سر در هنگام سرفه ممکن است بر ترشح یا پاکسازی مخاط از بدن تاثیر داشته باشد. حالت ایده‌آل این است که کودک مبتلا به سرفه باید در هنگام خواب سرش را صاف بگذارد تا به این ترتیب حرکت مخاط به سمت گلو محدود شود.این کار مانع تجمع مخاط در گلو و سبب جلوگیری از سرفه می‌شود. بالش را بالا بیاورید یا یکی دو بالش بیش‌تر زیر سرش قرار دهید تا سر در موقعیت بالاتری نسبت به باقی بدن باشد. این حالت به جلوگیری از بروز سرفه در هنگام شب کمک خواهد کرد.

درمان سرفه شدید کودکان با عسل

بر اساس مطالعات صورت‌گرفته در دانشکده‌ی پزشکی «پن استیت» عسل نسبت به داروهای بدون نسخه‌ی سرفه تأثیر بیشتری دارد. عسل یک مسکّن طبیعی با چسبندگی بالاست که می‌تواند سطح غشای مخاطی تحریک‌شده را بپوشاند و تسکین بدهد. به‌علت وجود آنزیم‌های طبیعی‌ در عسل این ماده خاصیت ضدباکتری دارد. این امر به کوتاه‌تر شدن دوره‌ی سرفه‌هایی که ریشه در مشکلات باکتریایی دارد، منجر می‌شود.عسل، درمانی عالی برای کودکان و بزرگ‌سالان است ولی فراموش نکنید که به‌علت احتمال بروز بوتولیسم مصرف آن در کودکان زیر دو سال خطرناک است.برای استفاده از خاصیت درمانی عسل، یک تا سه مرتبه در روز هربار یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مصرف کنید تا سرفه‌تان بهبود بیابد. اگر سرفه هنگام خواب موجب آزارتان می‌شود، قبل از خوابیدن یک قاشق عسل میل کنید. میزان عسل را برای کودک‌تان به‌جای یک قاشق غذاخوری، یک قاشق چای‌خوری در نظر بگیرید.

درمان طبیعی سرفه کودکان

اگر دوست ندارید از دارو برای کودک‌تان استفاده کنید، یک کاسه سوپ مرغ می‌تواند جادو کند. محققان دریافتند که سوپ مرغ حاوی خواص ضد التهابی است. این خواص با از بین بردن احتقان، سرفه و گلودرد سبب تسکین علائم سرماخوردگی می‌شود.

سرکه سیب برای درمان سرفه شدید کودکان

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی است و می‌تواند پاتوژن‌های موجود در بدن را از بین ببرد. این سرکه می‌تواند میکروب‌هایی را که باعث عفونت و گلودرد می‌شوند، ‌از بین ببرد. سرکه سیب یک درمان موثر و طبیعی برای رفع سرفه‌ی خشک است.– برای درمان سرفه کودکان به طور طبیعی می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک چهارم قاشق غذا خوری زنجبیل خرد شده و عسل ترکیب کنید.– روش دیگر برای استفاده از سرکه سیب این است که مقداری سرکه روی روبالشی کودک بمالید. این یک روش سنتی است که کمک می‌کند کودک عطر سرکه را استنشاق کند، و همین می‌تواند گلو درد را تسکین دهد.

درمان سرفه شدید کودکان با ماساژ

ماساژ قفسه‌ی سینه نیز می‌تواند در مبارزه با سرفه کودکان مفید باشد. در این‌جا طریقه‌ی انجام این روش درمانی را می‌بینید.– دو قاشق غذاخوری موم عسل را در یک ظرف بریزید و آن را با نصف فنجان روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام مخلوط کنید.– اجازه بدهید موم ذوب شود و چهار تا پنج قطره از روغن‌های اوکالیپتوس، روغن نعناع فلفلی، روغن رزماری و میخک یا دارچین به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.– هنگامی که روغن‌ها و موم خوب با هم مخلوط شدند، مخلوط را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید که خنک شود.– ترکیب به‌دست آمده را داخل یک ظرف بریزید و آن را در یک مکان خنک قرار دهید.– این ترکیب را روی گلو، قفسه‌ی سینه و کمر کودک بمالید تا از سرفه رهایی بیابد.

شربت گیاهی برای درمان سرفه شدید کودکان

درون یک ظرف را تا یک‌چهارم آب بریزید.– یک چهارم فنجان ریشه‌ی ختمی، گل بابونه و زنجبیل تازه‌ی رنده شده یا خشک را داخل آب بریزید.– سپس یک قاشق غذاخوری دارچین به آب اضافه کنید. ترکیب را روی حرارت بگذارید تا حجم آن به نصف کاهش پیدا کند.– باقی‌مانده‌ی مواد را صاف کنید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا حجم آن به یک فنجان برسد.– دو فنجان عسل و دو قاشق غذاخوری گلیسیرین خورکی را به شربت نهایی اضافه کنید.– ترکیب حاصل را در یک ظرف دردار بریزید و آن را در یخچال قرار دهید. این داروی گیاهی را به مدت بیش از دو ماه ذخیره نکنید.– مصرف یک قاشق چایخوری از این شربت به صورت دو بار در روز می‌تواند به تسکین سرفه کمک شایانی کند.

درمان سرفه شدید کودکان

مطالب مرتبط :

درمان خانگی سرفه شدید بارداری و علت های به وجود آمدن سرفه

بهترین روش برای درمان سرفه شدید نوزاد زیر 6 ماهه

روش های خانگی برای کاهش سرفه شدید + درمان برای کودکان و بزرگان

آشنایی با روش درمان و داروی سرفه شدید و خشک

علت و درمان سرفه شدید همراه با استفراغ و خلط خونی و تنگی نفس

روش های خانگی برای درمان گیاهی سرفه شدید و طولانی

روش هایی برای درمان فوری سرفه شدید شبانه در منزل

  • تورج حق وردی